Dansk Trial Regulativ 2012

LANG 

AKSEL AFSTAND OVER 270 CM

KØRETØJ:

Skal være indregistreret, synet og godkendt.

RAMME:

Rammen skal være i sikkerhedsmæssig forsvarlig stand.

DÆK:

Frit, dog ikke kæder

FÆLGE:

Frit

FJEDRE:

Frit

STØDDÆMPERE: 

Frit

MOTOR:

Frit, ændring af drivmiddel skal fremstå af registreringsattest. Ved ilægning af anden motor end original må effekt forøgelsen ikke overstige 50 %. Ændringer udover dette skal fremstå af registreringsattest.

KØLESYSTEM:

Frit, dog ikke i førerkabine

BRÆNDSTOFSYSTEM:

Lækagefrit.

UDSTØDNINGSSYSTEM:

Frit, Må max støje 100 dbA. Ingen unødig forurening

ELSYSTEM:

Frit. Ekstra lys og nødstop / afbryder må monteres.

LYGTER: 

Frit. Skal virke

KRAFTOVERFØRING:

Gear/fordeler kasse må skiftes. Udvekslingen er fri, også til automatgearkasse eller omvendt, Automatgear skal dog have start spærre

DRIFTBREMSE: 

Forsvarlig stand. Skal virke.

PAKERINGBREMSE:

Forsvarlig stand. Skal virke.

STYRESYSTEM:

Forsvarlig stand. Skal virke.

KAROS:

Frit, i forsvarlig stand og let genkendelig. Teknisk kontrol / Løbsledelsen kan forlange ekstra sikkerheds udstyr.

PASSAGERKABINE: 

Frit, dog skal alle rør og slanger som føres gennem førerkabinen være afskærmet og af god kvalitet uden synlige skader.

GULV:

Frit, skal forefindes.

FØRESTOLE:

Stolene må byttes, f. eks til rallystole. Forsvarlig stand/fastgjort.

BESKYTTELSESBUR:

Biler uden fast tag eller original forsvarlig styrtbøjle skal have monteret bøjle med mindst 4 punkter på rammen eller i karossen. Rørdimension skal mindst være 42x3 eller 45x2,5mm. monteret på mindst 200 cm 2 , 3 mm stålplade.

SIKKERHEDSSELE:

Mindst 3 punktsele.

INDRETNING/INSTRUMENTER:

Original. Ekstraudstyr tilladt. Fastgjort.

BUGSERKROG:

Skal findes for og bag.

VÆGT UDEN FØRER: 

Ballast ikke tilladt. Max totalvægt 3500 kg.

ØVRIGT:

Opdateret 12/2011

Mindst 2kg ildslukker. Passende bjergnings strop og Godkendt styrthjelm. Max 2 personer i køretøjet