DET ER SÅ SKØNT !! SÅ SKØØNT

At skrive til bladet, når man har vundet et natløb, og jeg vil gerne gøre det igen hvis det skulle være. Nå pjat til side, det var er en alvorlig sag.

Gert Svendsen, Lime Auto. Ham der har fået sin bil malet Orange, ringede til mig og spurte om jeg havde set bladet, SJÆLLANSK NATLØB.

Det ville han med til og han var blevet enig med sig selv om at det ville jeg også. Gert viste nu godt at min bil ikke skal køre i terræn, men han var også blevet enig med sig selv om at jeg lige kunne ringe til Rudi og melde os til sammen med et andet Jysk hold, og det der med færgen, prøv lige at se efter hvad du kan finde ud af "Finn" For jer som kender Gert ved han ikke er ret stor, Men han er sku en god kvadratisk praktisk flink fyr, og fin til at overtale folk.

Nå vi blev meldt til og endelig blev det Fredag den 21 Marts, Bilen skulle pakkes, og for at være sikker på at få alt med der eventuelt skulle bruges på sådan et natløb, satte jeg mig ned og prøvede at tænke som Rudi, det holdt jeg nu hurtig op med. Tog et par Kodimagnyl og fyldte at mulig og umulig ind bag i 61'ern. KL.11.00 Lørdag skulle vi mødes hos Lime Auto, Gert havde fortalt i telefonen at han lige havde monteret lidt ekstra lys. Men Gud Da jeg så hans Orange bil. Det mindede til forveksling et Skots krydser missil med to små bremselys, et kæmpe lyshav sprang ud fra den fine nyerhvervede ARB tagbegagebær, jeg er overbevist om at det pludselige forår kom da Gert afprøvede sit Lys og jeg kom i tanke om at noget af det eneste jeg ikke fik pakket, var svejsebriller.

De 4 biler blev samlet. Vi kom om bord på færgen og humøret var højt, der blev ikke sparet på de små drillerier og spydige bemærkninger der er med til at gør turen i samlet flok til noget man helst ikke vil være foruden. KL.15 landede vi i Kalundborg og skulle først være på Rudi's adresse om 5 timer så vi skulle bare have tiden til at gå med noget fornuftig, Gert kunne ikke komme i tanke om andet end at spise og efter han havde sat hele grillbaren på Torkilstrup resteplads til livs, tænkte jeg at han måtte da søge læge, og få indlagt dræn, med den trang til at indtage føde, vil det gå galt en dag, efter en lille bøvs, kørte vi stille og rolig ned af de små snoede veje gennem Lejre mod Osager.

Efter Jonna havde budt os velkomme, gik vi lidt rundt på ejendommen og kiggede. Hold da kæft, nu forstår jeg hvorfor Sjælland er stører end Fyn, det må simpelthen være for at have plads til alt Rudis ting og sager, ja vi følte os som børn i en slikbutik. Lidt efter be-gyndte folk at vælte ind, vi gik rundt og sparkede dæk og røg tobak. Rudi så virkelig ud til at have styr på det hele og bød os inden for på værkstedet.

KL.20.30 præcis holdt han en lille briefing om hvad vi kunne forvente i løbet at natten, der ud over fik hvert hold et spørgeskema der skulle be-svares i løbet at turen, ingen problem, alle svarene var i vores klubblad og det har vi selvfølgelig læst !! 11 hold var mødt op og hvert hold fik tildelt en official som skulle følge os ud til den første bane. Vor gode mand kørte og han blev bare ved med at køre, jeg var ved at tro den første opgave var at gætte hvad det er for et fjerkræ, der sidder på tårnet i Vordingborg, men så standsede han ved en ejendom i kanten af skoven, vi sprang ud af bilerne han åbnede bagklappen på kassevognen og hvad lå der, et par Bazooka ligne skydevåben, nu gik det ud på at lade Bazookaen med en appelsin, lidt hårspray, sigte efter en kæmpe skydeskive, trykke på en smart tænde-anordning, der lyder et BRAG og appelsinen drøner flere hundred meter ud på marken, vi ramte ikke skiven af bare grin men det var sjovt at mærke det rekyl, det giver når en appelsin sendes til månen. Så videre til næste bane.

Nu vil jeg ikke fortælle om turen imellem banerne, vi kørte efter et godt kort, men alle navne på små sjællandske byer ender på løs løse rød eller begynder med kirke, det virker lidt meningsløs, når man er jyde.

Bane 2 Bakke op på to lastbil trailere parkeret side om side, vende bilen og bakke ned, fint vi bruger da bare min medbragte værksteds donkraft til at trække bilen rundt på. Det skal lige siges jeg har to styk, en gammel og en meget gammel, det var den meget gamle der var med, den kan ikke løfte en 61er

Bane 3 Bakke i 8 tal med en 4 hjulet landbrugsvogn. Rudi den er da hel gal med styretøjet på din fine vogn.

Bane 4 Balancerer 50 m på en smal mur, snup en alt for lille cykel, hurtig to gang rundt på en alt for mørk og svær bane, op på muren og hjem, det er sjovt at en bane kan opdeles i flere sværhedsgrader i løbet af ingen tid, anden runde på cyklen krævede meget mere luft end den første og muren var næsten umulig at komme til bage på, den sejlede helt vildt.
Før næste bane mente Gert at det var tid til lidt natmad, så der blev delt nogle sandwich rund, det var nu ik så ring end da.

Bane 5 Gæt vore to bilers samlet vægt, der efter op på en brovægt og vejes, vi gættede 90 kg forkert, måske fordi vi lige glemte at Gert lige havde spist, men nu blev officials helt umulig, han forlangte at vi skulle skubbe bilen 100m, nu var jeg så heldig at min co-driver Thomas (kyllingeben) er bedst til at skuppe og jeg er god til at styre, så ingen problem der, nålen var ikke hele klokken rundt, men han var god, det gik virkelig godt.

Bane 6 Kallerup grusgrav, en Trial bane, hvor alle stigninger var i sand og så ned i nogle efterhånden dybe hjulspor, nå det gik fint for mig, 1 bak og ud af banen, men Gert skulle være den vildeste pølse i gryden, lys i alle lamper og i bund med speederen, rundt på banen uden minus point. Jeg har aldrig troet på det der med kuglelyn men tanken strejfede mig den nat.
Turen til næste bane gav virkelig grå hår, nu ved vi alt hvad der er at vide om Roskilde, vikingecenter, biografer, centrum, banegård, rundkørsler, tro mig, vi har været der, selv Taxier med hornet i bund og fulde folk der vil op og køre, når vi holdt for at kigge kort, vi prøvede alt på den time det tog os at kom ud af Roskilde på den rigtige vej.

Bane 8 Først køre bilen op på to lange aluminiums slisker på tværs af en lysmast først nå bilen var i balance, forsatte man ind på en form for Trial bane, først forlæns, så baglæns for til sidst at bagge ud på sliskerne og få bilen i balance, fin opgave, med en god form for aktion i gadebiler

Bane 9 Vandret elastik spring, med et lang elastik lavet af bilslanger om livet skulle man stille en flaske så langt ud som mulig, men alligevel ikke længere end at en anden fra holdet kunne hente den igen. Fin opgave.

Bane 10 Nu skulle vi puste balloner op, for hurtigst mulig at skyde dem ned med et luftgevær, godt nok er jeg jyde men det er sku da spild af tid, vi var da ikke taget til sjælland, for at komme i jobtræning vel.

Bane 11 Team recovery i sandbakker, der måtte alle grejerne i brug, spil tov og en stribe af gode råd, men det lykkes. Vi var vis lidt heldig med at morgen solen var ved at stå op.
Som du nok har bemærket sprang jeg over bane 7. den fandt vi aldrig og det kunne også være der samme. Vi fik senere at vide at det var noget på en tankstation midt i Hedehusene. Man skulle smide så meget tøj, man nu kunne få sig til, lægge det op på række, så målte officials lænden, altså på tøjet, det var alligevel ikke noget for mig.

Nu skulle vi bare finde den bane vi startede natløbet på for 11 timer siden og sikken en flot natur, der er på sjælland så tidlig om morgen, vi så fasaner harer der selvfølgelig tror at de bor på den anden side af vejen når der kommer en bil, rådyr i skovkanten, ænder i de små vådområder, jeg var måske lidt træt, men jeg mener jeg så en krokodille i et gadekær, vi fandt banen og blev enig med officials at de 200 appelsiner spredt over 2 hektar kunne blive læggen, bare vi ville afleverer Bazookaen og hårsprayen til Rudi, når vi kom tilbage på ejendommen til morgenmad og præmie overrækkelse, men et eller andet må være faldet ned på hårsprayen, for det piftede og strunk i hele bilen, du må undskylde Jonna, men Thomas gjorde alt hvad han kunne sprang om bag i for at rede din hårlak og vor lugtesans, jeg havde et være hyr med at få ham knækket og bukket så mange steder at han kunne bevæge sig ind på værkstedet til morgen kaffen.

I værkstedet var der et dejlig ta-selv bord, rundstykker te kaffe, det var bare og guffe i sig, og da Gert næsten var færdig, Råbte Rudi at for højt, nogen af deltagerne blev så forskrækket at de vågnede. Nu har vi resultatet og vi starter bagfra, en delt 10ne plads gik til, OSV. Det bedste kom til sidst, nemlig plads nr.1 går til hold nr.10.

Gert og Finn må vi se jer her oppe.
Rudi takkede af og ønskede alle en god tur hjem, Vi vente næsen mod Ålborg og da vi nåede færgen i Kalundborg var der lige et par timer til vi skulle sejle, så nu kunne vi sove, Skønt !! Men nej

Nu begyndte Gert igen, skal vi ikke finde et sted vi kan spise, om han fandt noget ved jeg ikke, jeg sov, endelig kom færgen og vi kørte ombord, knap nok var vi stået ud på vogndækket før Gert stod oppe i kiosken med et skilt i hånden, Dagens ret !! helstegt mørbrad 68 kr. spis hvad du kan 88 kr. Gert betalte gladelig 88 kr. og så fornøjet ud da han kom ned til vor bord. Med et fad på størrelse med en hjelm fra en hj 61er. En ting er mig en gåde den dag i dag, enten var Gert endelig blevet mæt eller også var han træt, for da vi ankom til Århus havn lå han lige så lang, som han nu kan blive hen over bordet og sov, på fadet lå der stadig 2 kartoffeler, hvorfor de lige skulle overleve hans fuldstændig overdreven appetit, finder jeg nok aldrig ud af.

Men en ting fandt jeg da ud af under natløbet, det var godt jeg holdt op med at tænke som Rudi, for med sådan et godt natløb, må han tænke som en lyssky autonom på en alt for lille cykel med trailer, Bazooka over skulderen med hang til at besætte grusgrave og køre off road.

Vi vil gerne på alle deltagernes vegne sige TAK til alle der har været med til at stable det Sjællandske natløb på benene og ikke mindst Tak til alle de officials der holdt sig vågen hele natten, for at vi som deltager kunne få et fantastisk godt natløb og nogle gode oplevelser.

Tak for et godt arrangement, vi ses næste gang !!
Hilsen Jyderne
Finn, Thomas, Gert og Kim